نکات بسیار مهم که در جوانی باید رعایت شود تا ظاهری زیبا در میانسالی داشته باشیم

مراقبت از پوست در جوانی و میانسالی کار بسیار مهمی است . اگر در این سن از پوست خود مراقبت نکنید در پیری صورتی چروک و پوستی خراب دارید و نسبت به هم سن و سالان خود پیرتر به نظر میرسید .

از ضد آفتاب استفاده کنید (در هر فصلی )

در هر فصلی و هرکجا که میروید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید زیرا استفاده از کرم ضد آفتاب مانع  از رسیدن مضررات اشعه های خورشید بر روی پوستتان میشود . سعی کنید در زدن کرم ضد آفتاب به هیچ عنوان خساست به خرج ندهید و نیز از کرم هایی به کیفیت بالا استفاده کنید .

 

عینک آفتابی را فراموش نکنید :

استفاده از عینک آفتابی تنها برای جذاب شدن استفاده نمیشود مهم ترین کاربرد آن جلوگیری از اشعه های خورشید برای محافظت از چشم و پوست اطراف چشم است زیرا پوست اطراف چشم بسیار حساس و نازک است و به همین دلیل  جزءاولین جاهایی است که چروک میشود .

 

جوش های صورتتان را زیر نظر پزشک درمان کنید

بعضی از افراد در سن جوانی و نوجوانی جوش هایی روی صورتشان به وجود می آید . بهتر است این جوش ها در همان ابتدا که ظاهر میشوند درمان شوند اگر درمان نشوند ممکن است به آکنه هایی تبدیل شوند و یا جایشان بماند و یا جایشان گود میشود پس حتما زیر نظر پزشک درمان را شروع کنید.

 

از لوازم آرایش استفاده نکنید

برای مراقبت از پوستتان از لوازم آرایش استفاده نکنید اگر هم میخواهید استفاده کنیدد از مرغوبیت آن مطمئن شوید .و تنها در موارد ضروری از آن استفاده کنید . لوازم آرایش به دلیل ایجاد لایه ای روی پوست مانع از رسیدن هوا به پوست شده و در طولانی مدت باعث ایجاد چروک روی پوست میشود.

 

چکاب پوستتان را نیز در لیست چکاب های سالیانه تان قرار دهید :

همانگونه که هرساله با دادن آزمایشات مختلف بدنتان را چکاب میکنید پوستتان را نیز چکاب کنید و به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید تا از سلامت پوستتان مطمئن شوید .

 

اگر در روز آرایش کرده اید قبل از خواب حتما آن ها را پاک کنید :

زمانی که خواب هستید پوستتان در حال استراحت کردن است اگر روی صورتتان آرایش داشته باشید صبح که بیدار میشوید به دلیل آنکه در روند استراحت پوستتان اختلال ایجاد شده وستتان شادابی خود را از دست میدهد و در طولانی مدت شاهد بی حالی دائم پوستتان هستید .

 

آب زیاد بنوشید:

آب زیاد بنوشید ،نوشیدن زیاد آب  نه تنها باعث سلامت بدنتان میشود بلکه باعث شادابی پوستتان نیز میشود .و شادابی پوست برابر است با تضمین جوانی .

 

صورتتان را مرتب بشویید .

سعی کنید صورتتان را مرتب بشویید مخصوصا در فصولی که تعریقتان زیاد است .عرق باعث دفع شدن سموم بدن میشود حال اگر سموم دفع شده از صورت روی پوست بماند اول اینکه باعث ایجاد خارش پوست میشود و دوم اینکه مجددا جذب میشود و پوست را تهدتاثیر قرار میدهد .