موادي که نبايد با پوست صورت تماس داشته باشند

ممکن است شنيده باشيد که استفاده از خمير دندان مي تواند جوش هاي روي صورت را بهبود دهد اما اين ماده توصيه نمي شود زيرا خميردندان ph پوست را بر هم مي زند و اثراتي به جا مي گذارد.

 

 بسياري از مواد طبيعي مي توانند باعث درخشندگي پوست شوند که به خاطر خواصي که دارند بسيار مؤثر بوده و هيچ آسيبي براي سلامتي ندارند.

 

اما گاه توصيه هايي براي مراقبت از پوست پيشنهاد مي شود که به هيچ وجه نبايد براي صورت به کار روند. در ادامه 8 ماده اي که تاثيرات سوئي براي صورت دارند اما براي ديگر قسمت هاي بدن قابل استفاده است را معرفي مي کنيم:

 

چيزهاي مضر براي پوست صورت

 

 تافت موها

 

يکي از راه حل هاي تثبيت آرايش ، استفاده از  تافت است. در حالي که اين انتخاب اشتباهي براي صورت محسوب مي شود. در واقع، اين مواد حاوي الکل هستند که چربي هاي ضروري پوست را تغيير مي دهند. به علاوه باعث خشکي مي شوند و روند پيري زودرس پوست را در پي دارند. همچنين ترکيبات موجود در آنها مي تواند زمينه ساز خارش، قرمزي و حساسيت شود.

 

تافت مو

 

تافت مو و مواد مضر براي پوست صورت

 

کره

 

معمولا توصيه مي شود براي رطوبت رساني پوست بدن از کره استفاده شود زيرا حاوي ترکيباتي با خواص رطوبت رساني و آنتي اکسيداني است. با اين حال، براي صورت مناسب نيستند زيرا موجب بروز جوش و دانه هاي سياه مي شوند.

 

الکل

 

الکل در همه داروخانه ها به عنوان يک داروي ضدعفوني کننده به فروش مي رسد که براي درمان جراحات و همچنين بسياري از مشکلات پوستي مناسب خواهد بود.

 

کاربرد آن روي صورت با احساس خنکي طي چند دقيقه همراه است اما پس از آن الکل باعث حساسيت و تغييرات بسيار ناراحت کننده مي شود. حتما قبل از کاربرد محصولات مراقبت از پوست دقت کنيد که حاوي مقدار زيادي الکل نباشد.

 

محصولات ضد تعريق

 

گرچه محصولات ضد تعريق زير بغل بسيار مفيد هستند اما دليلي ندارد که براي پوست ديگر قسمت هاي بدن مناسب باشند. بعضي افراد به اين نکته توجهي ندارند و براي جلوگيري از تغيير آرايش به خاطر عرق از اين مواد استفاده مي کنند. محصولات ضد تعريق منافذ پوست را مي بندند و مانع از اکسيژن رساني سلول ها و دفع مواد سمي مي شوند.

 

لاک ناخن

 

گرچه استفاده از لاک ناخن روي صورت چندان کاربرد ندارد اما ممکن است در مواردي براي طراحي هاي خاص ديده شود. اما اين کار به هيچ وجه توصيه نمي شود زيرا لاک هاي ناخن حاوي مواد آکريليک هستند که پوست را خشک مي کنند و به سختي پاک مي شوند. بهتر است براي اين طراحي ها از رنگ هاي مناسب صورت استفاده گردد.

 

سرکه

 

بعضي از منابع سرکه سفيد يا سرکه سيب را به عنوان يک داروي تقويتي پوست معرفي مي کنندزيرا خواصي دارد که مي تواند ph را تنظيم کند و به پوست براي حفظ استحکام کمک کند. با اين حال سرکه نبايد به طور خالص استفاده شود زيرا اسيدهايي دارد که ممکن است باعث سوختگي پوست گردد. براي بهره مندي از خواص سرکه بايد سرکه را با سه برابر آب رقيق کرد.

 

سس مايونز

 

مايونز خواص رطوبت رساني دارد که که مي تواند براي لطافت و درخشندگي موها به کار رود. اما بر روي صورت اصلا توصيه نمي شود زيرا ترکيبات اسيدي دارد منافذ پوست را مسدود مي کند و مانع از تنفس صحيح پوست مي شود. همچنين ممکن است بروز دانه هاي سياه و جوش ها را در پي داشته باشد.

 

خمير دندان

 

 يکي از کاربردهاي رايج براي مقابله با دانه هاي سياه و جوش هاي آکنه خمير دندان است. گرچه اين توصيه مي تواند مؤثر باشد اما خشکي سريع پوست را در پي دارد. همچنين ممکن است خطرناک باشد زيرا خمير دندان حاوي مواد شيميايي است که علاوه بر خشکي پوست باعث تغيير ph  نيز مي شود. به علاوه خمير دندان لک هاي نازيبايي نيز به جا مي گذارد.