اموزش رنگ کردن مو در خانه

اگر تصميم گرفته ايد که خودتان  موهايتان را در خانه رنگ بزنيد، آموزش رنگ کردن مو در خانه مي تواند به شما کمک کند. اين کار باعث صرفه جويي در هزينه و وقت شما مي شود. پس با ما همراه باشيد.

 

24 تا 48 ساعت قبل از رنگ کردن، موهاي خود را بشوييد. اين کار باعث مي شود که چربي مو به اندازه نرمال و طبيعي باشد و براي رنگ کردن مناسب خواهد بود.

 

آموزش گام به گام رنگ کردن مو در خانه

 

 ((((ترميم موي الگانت-کاشت مو-ترميم مو  -پي ارپي))))))

در صورت امکان از نرم کننده مو قبل از رنگ کردن استفاده نکنيد. زيرا نرم کننده ها چربي طبيعي مو را از بين مي برند که وجود اين مقدار چربي براي نشستن رنگ روي مو ضروري ست. هر چند اگر موي شما از نوع خيلي خشک است، يک هفته قبل از رنگ کردن، هر شب، به مدت 5 دقيقه در حمام گرم از نرم کننده استفاده کنيد. يادتان باشد شب قبل از رنگ کردن مو، به موهاي خود نرم کننده نزنيد. زيرا اين کار باعث مي شود رنگ مو مدت زمان بيشتري روي موهاي شما بماند.

((((ترميم موي الگانت-کاشت مو-ترميم مو  -پي ارپي))))))

رنگ موردنظر خود را انتخاب کنيد. اگر بار اول است که مي خواهيد موي خود را رنگ کنيد، از رنگي استفاده کنيد که مقدار کمي از موي طبيعي تان روشن تر يا تيره تر باشد. فراموش نکنيد که از رنگ موقت يا نيمه دائم استفاده کنيد که اگر از آن خوشتان نيامد مجبور نباشيد که براي مدت طولاني موهاي خود را با آن رنگ تحمل کنيد.

رنگ هاي موقت معمولا با 6 تا 12 بار شستشوي با شامپو و رنگ نيمه دائم بعد از 20 تا 26 بار شستشو از روي موها پاک مي شوند. رنگ هاي دائم معمولا به مدت 6 تا 8 هفته يا گاهي اوقات بيشتر روي موها باقي مي مانند.

 

((((ترميم موي الگانت-کاشت مو-ترميم مو  -پي ارپي))))))

اطراف خود را با روزنامه يا پارچه اي که لازم نداريد بپوشانيد تا رنگ به روي فرش تان نريزد. همچنين لباسي بپوشيد که ديگر به آن نيازي نداريد و يا مي خواهيد آن را دور بيندازيد. چون اگر رنگ روي لباس و يا فرش بريزد به سرعت رنگ مي گيرد. حوله اي هم روي شانه هايتان انداخته و آن را از جلو با گيره سفت کنيد.

 

((((ترميم موي الگانت-کاشت مو-ترميم مو  -پي ارپي))))))

 

 ((((ترميم موي الگانت-کاشت مو-ترميم مو  -پي ارپي))))))

همچنين براي رنگ نشدن دستهاي خود از دستکش استفاده کنيد.

 

آموزش رنگ کردن مو در خانه


 

اگر رنگ با پوست شما تماس پيدا کند، آن ناحيه هم رنگ مي گيرد. پس براي جلوگيري از رنگ شدن پوست خود در نواحي گوش، پشت گردن و خط رشد مو در پيشاني و کنار گوش از وازلين براي چرب کردن استفاده نماييد.

 

((((ترميم موي الگانت-کاشت مو-ترميم مو  -پي ارپي))))))

((((ترميم موي الگانت-کاشت مو-ترميم مو  -پي ارپي))))))

 

بهتر است در يک کاسه پلاستيکي رنگ و اکسيدان را با هم مخلوط کنيد.

اگر مي خواهيد موهايتان تيره شود، از اکسيدان 10% استفاده نماييد. اگر مي خواهيد يک يا دو درجه روشن تر شود، از اکسيدان 20% و اگر مي خواهيد موهاي تان 5 درجه روشن تر شود، از اکسيدان 30% استفاده کنيد.

اکسيدان 40% و 50% براي سفيد کردن مو استفاده مي شود که توصيه مي شود خودتان اين کار را به تنهايي انجام ندهيد و از يک آرايشگر متبحر کمک بگيريد.

 

((((ترميم موي الگانت-کاشت مو-ترميم مو  -پي ارپي))))))

((((ترميم موي الگانت-کاشت مو-ترميم مو  -پي ارپي))))))

 

اگر قبلا از اين رنگ استفاده نکرده ايد، بهتر است که قبل از رنگ کردن کامل موهاي خود، آن را تست کنيد. اين کار به شما براي انتخاب رنگ و مدت زمان لازم براي رنگ گرفتن موهاي تان کمک مي کند.

يک قسمت از موهاي پشت گوش خود را انتخاب کرده و نصف يا يک چهارم آن را رنگ کنيد. انتخاب موهاي پشت گوش به اين علت است که ببينيد آيا رنگ مورد نظر به رنگ پوست شما مي آيد يا خير. بعد از نصف مدت زمان نوشته شده روي جعبه رنگ، موي خود را با دستمال مرطوب تميز کنيد. بنابراين اگر روي جعبه رنگ 30 دقيقه نوشته شده، شما بعد از 15 دقيقه رنگ را پاک کنيد.

 

قسمت رنگ شده موي خود را خشک کرده و کنار يک دستمال توالت نگه داريد. اگر رنگ مورد پسند و دلخواه شما بود مدت زمان لازم همان مقدار خواهد بود.

 

اما اگر رنگ موي تان روشن شده بود، آن را دوباره رنگ کنيد. اگر هم آن را دوست نداشتيد بايد رنگ موي خود را تغيير دهيد.

با استفاده از شانه موهاي خود را به 4 قسمت تقسيم کنيد. ابتدا از فرق تا پشت سر موها را نصف کرده و سپس هر نيمه را نيز به صورت افقي نصف کنيد و با کليپس هر قسمت را نگه داريد. مي توانيد براي اطمينان از اينکه رنگ به همه قسمت هاي مو مي رسد، هر قسمت مو را به بخش هاي کوچکتر تقسيم نماييد.

براي اينکه موهاي تان يکدست و يکنواخت رنگ شود ابتدا رنگ را به ريشه موهاي خود بزنيد. اگر اول انتهاي موها را رنگ کنيد، رنگ ريشه و ساقه مو مطابقت نخواهند داشت.

 

بگذاريد زمان نوشته شده روي جعبه رنگ سپري شود. اگر موهاي خاکستري زيادي داريد، بهتر است که بگذاريد رنگ براي ماکزيمم زمان روي موها بماند. رنگ را بيش از زمان لازم روي موهاي خود نگه نداريد زيرا باعث مي شود که موهاي تان بيش از اندازه خشک شود.

اما اگر از رنگ گياهي نيمه دائم استفاده مي کنيد، پيشنهاد مي شود که رنگ مدت زمان بيشتري روي موها بماند. چون رنگ از نوع گياهي است به موهاي تان آسيب نمي زند.

 

سپس رنگ هاي ماليده روي گوش ها و گردن و پيشاني را با دستمال کاغذي يا پارچه نم دار پاک کنيد.

 

مي توانيد يک کلاه حمام روي موهاي خود بکشيد و اگر روي کلاه را با يک حوله بپوشانيد عمل رنگ گرفتن موها تسريع پيدا خواهد کرد زيرا گرماي سر خارج نشده و رنگ شدن موها زودتر اتفاق خواهد افتاد.

 

بعد از گذشت زمان لازم، موهاي خود را با آب سرد آبکشي نماييد. عمل آبکشي را به طور کامل انجام دهيد تا تمام رنگ ها شسته شوند. اگر از رنگ موقت استفاده کرده باشيد با هر بار شستشو رنگ مو از بين مي رود تا اينکه کامل پاک مي شود.

موهاي خود را شامپو نزده و فقط نرم کننده بزنيد. بهتر است به مدت 24 تا 48 ساعت موهاي تان را نشوييد تا رنگ به طور کامل به موهاي تان نفوذ کند.

 

آموزش رنگ کردن مو در خانه


 

حتي الامکان از سشوار استفاده نکنيد و اجازه دهيد موها به طور طبيعي خشک شوند. اين گونه باعث مي شود موها شفافيت بيشتري داشته باشد. همچنين از برخورد مستقيم نور خورشيد به موهاي تازه رنگ شده تان جلوگيري کنيد زيرا اشعه UV اثر بدي روي موها مي گذارد.

 

((((ترميم موي الگانت-کاشت مو-ترميم مو  -پي ارپي))))))


 

بعد از 24 تا 48 ساعت دوباره موهاي خود را با شامپوي مخصوص موي رنگ شده بشوييد. سپس از نرم کننده به مدت 5 دقيقه استفاده نماييد.

 

آموزش رنگ کردن مو در خانه


 

اين کار باعث جلوگيري از خشک شدن موها بعد از رنگ شدن مي شود. به مدت حداقل يک هفته پس از رنگ کردن، بعد از شستشو، از نرم کننده مو استفاده کنيد تا موهاي تان نرم و براق باقي بماند.

 

((((ترميم موي الگانت-کاشت مو-ترميم مو  -پي ارپي))))))


 

بعد از 4 تا 6 هفته موهاي شما رشد کرده و ريشه موهاي تان در مي آيد. براي تغيير رنگ، نبايد کل موها را دوباره رنگ کرد، فقط ريشه موها رنگ مي شود. براي اين کار انتهاي موها را نرم کننده بزنيد و سپس ريشه موها و بالاي سر را رنگ کنيد. به اندازه لازم صبر کنيد تا ريشه موها رنگ را به خود بگيرد.

5 دقيقه مانده به اتمام زمان لازم، از ريشه به سمت انتهاي موها را شانه کنيد. اين کار باعث مي شود که رنگ از سمت ريشه به سمت ساقه موها پخش شده و رنگ يکنواختي به موها بدهد.

 

با آب سرد موها را بشوييد و نرم کننده بزنيد. مانند قبل براي 24 تا 48 ساعت بعد از رنگ کردن موها را با شامپو شستشو ندهيد.